Zostań specjalistą MS Excel dzięki wyjątkowej okazji!

Szkolenie Specjalista MS Excel

29-06-22

Czy chcesz się wyróżnić na konkurencyjnym rynku pracy i zdobyć pracę, która pomoże Ci w karierze? Rozwiązaniem jest zdobycie biegłości w programie Excel!

W dzisiejszym miejscu pracy dobra znajomość programu MS Excel jest ważną umiejętnością dla każdego, kto chce się wybić w swojej pracy. Ponieważ prawie każda firma posiada jakieś dane, jako pracownik musisz umieć nimi sprawnie manipulować.

Zdobycie tytułu specjalisty MS Excel pozwoli Ci wyprzedzić konkurencję i zapewni Ci umiejętności, których aktywnie poszukują pracodawcy.

Szkolenie specjalisty MS Excel - analiza danych

Pierwszą rzeczą, jaką musisz wiedzieć o analizie danych w Excelu, jest to, z jakimi typami danych możesz się zetknąć w swojej codziennej pracy.

Istnieją trzy główne typy danych: tekst, liczby oraz data i czas. Dane mogą mieć różne formaty, np. pojedynczego wiersza tekstu, pojedynczej liczby lub pojedynczej daty. Podczas analizowania danych w programie Excel ważne jest zrozumienie różnych typów danych, z jakimi można się zetknąć. Dopiero wtedy można manipulować danymi w celu uzyskania odpowiedzi na pytania biznesowe.

Szkolenie specjalisty MS Excel - tabele przestawne

Tabele przestawne służą do podsumowywania danych. Jeśli kiedykolwiek wcześniej pracowałeś z danymi, prawdopodobnie używałeś tabel przestawnych. Jeśli nie, tabele przestawne służą do podsumowywania danych. Może to obejmować podsumowanie danych z różnych arkuszy lub podsumowanie danych z różnych skoroszytów.

Tworząc tabelę przestawną, masz możliwość filtrowania i sortowania danych. Dane można filtrować na podstawie tego, czym są, a czym nie są. Można również sortować dane na podstawie tego, czym są, a czym nie są. Po podsumowaniu danych można wrócić do oryginalnych danych, wprowadzić zmiany i zobaczyć ich odzwierciedlenie w tabeli przestawnej.

Szkolenie specjalisty MS Excel - funkcje i formuły

Po opanowaniu analizy danych i tabel przestawnych, następnym krokiem jest poznanie funkcji i formuł programu Excel. Funkcje i formuły to dwie rzeczy, które naprawdę wyróżniają program Excel na tle innych arkuszy kalkulacyjnych. Istnieją wprawdzie inne arkusze kalkulacyjne, ale nie oferują one takiej liczby funkcji i formuł jak Excel.

Podczas pracy z funkcjami użytkownik może wpisać funkcję i powiedzieć jej, z jakimi danymi ma pracować. Po wpisaniu funkcji naciskamy klawisz Enter, a funkcja wyświetli wynik. Podobnie jest z formułami. Podczas korzystania z formuł użytkownik wpisuje pewną formułę, a następnie wykorzystuje dane, które musi wprowadzić do formuły.

Autor wpisu @scoupon

Komentuj artykuł

Ostatnie posty